51 ulic z kontraruchem rowerowym w Radomiu – gratulacje dla Prezydenta Andrzeja Kosztowniaka

Pierwszy był Poznań (1993 rok), najwięcej ilościowo ma ich Gdańsk (ponad 130 ulic), ale to leżący zaledwie 120 km od Lublina Radom jest pierwszym miastem w Polsce, który dopuścił ruch rowerowy „pod prąd” na wszystkich jednokierunkowych ulicach w mieście, łącznie 51. Na ten wspaniały sukces złożyły się starania Bractwa Rowerowego, które przygotowało wniosek do budżetu obywatelskiego, mieszkańców Radomia którzy w głosowaniu go wybrali, a także współpraca z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji przy pozytywnej opinii policji. Mając na uwadze „trudności obiektywne” które uniemożliwiły i dalej uniemożliwiają podobny sukces w Lublinie, złożyliśmy na ręce Pana Andrzeja Kosztowniaka, Prezydenta Miasta Radomia, oficjalne pismo z gratulacjami i nadzieją, że radomski sukces możliwie szybko uda się przenieść do Lublina.

Temat kontarruchu w rejonie ul. Narutowicza będziemy jeszcze szerzej opisywać na naszej stronie, natomiast wg nieoficjalnych informacji nie zostanie on dopuszczony na żadnej z ulic jednokierunkowych w tym rejonie. Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie, zasłaniając się nie mającą w tym przypadku mocy prawnej negatywną opinią policji, podjął taką decyzję „w imię bezpieczeństwa”. 
Dla osób niezorientowanych w temacie przypominamy, że „szczególna troska o niechronionych uczestników ruchu, zwłaszcza młodych rowerzystów i osób w podeszłym wieku” [wypowiedź przedstawiciela lubelskiej policji na ostatnim spotkaniu dotyczącym kontraruchu w rejonie ul. Narutowicza], oznacza, że w tej części miasta nie zostanie wykonane ANI JEDNO rowerowe rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo użytkowników dwóch kółek. Ale o tym już wkrótce, na razie mieszkańcom Radomia gratulujemy wielkiego sukcesu.

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.