Na podstawie wybranych szkiców kart zdarzeń zrobiliśmy analizę sytuacyjną w najbardziej niebezpiecznych miejscach dla rowerzystów w Lublinie w latach 2012-2014
Można ją znaleźć pod linkiem: /raport/SEWIK – karty zdarzeń.pdf
W ów analizie możemy dostrzec że:
Analiza wybranych szkiców z kart zdarzeń pozwoliła nam sprawdzić dokładną lokalizację zdarzeń a tym samym spróbować odtworzyć zdarzenie i określić co mogłoby zapobiec tego typu wypadkom w przyszłości.
Analizując poszczególne zdarzenia można zauważyć, że najczęstszą ich przyczyną jest wymuszenie pierwszeństwa, w większości przez nie zauważenie rowerzysty. Złą wiadomością jest fakt, że w części miejsc, do wypadków dochodzi na przejazdach rowerowych. Część z nich nie spełnia wymagań standardów, co w efekcie zwiększa prawdopodobieństwo zdarzenia.
Dodatkowo udało nam się uzyskać dane za 2015 rok. Póki co nie mieliśmy czasu na dokładniejszą analizę. Udało nam się jednak określić liczbę wypadków w 2015 roku.
Jak widać jest ona sporo mniejsza niż w 2014 roku. Liczba osób, które odniosła obrażania utrzymuje się w przybliżeniu na stałym poziomie.
Przyjrzeliśmy się także rozkładowi wypadków. Niestety na skrzyżowaniu ul. Bursaki i Smorawińskiego doszło w 2015 roku do kolejnych 3 zdarzeń. We wszystkich przypadkach winny był kierowca samochodu wymuszający pierwszeństwo na rowerzyście. Wzmacnia to nasz postulat by w tym miejscu wykonać wyniesiony przejazd dla rowerów.
Zachęcamy do zapoznania się z całą treścią raportu.
Inne opracowania są dostępne: lublinrowerem.pl/raporty/
Author: Porozumienie Rowerowe
Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.