Na ul. Filaretów trwają obecnie prace związane z budową wydzielonych dróg rowerowych, w ramach przebudowy i remontu całego odcinka, od ul. Głębokiej do ul. Jana Pawła II. Zapraszamy do obejrzenia dzisiejszych zdjęć z terenu budowy.
Odcinek od ul. Jana Pawła II do ul. Zana będzie posiadał obustronne, 2 metrowe i dwukierunkowe asfaltowe drogi rowerowe obok chodnika, z dwoma przejazdami rowerowymi pomiędzy rondami a także 100% przejazd wokół rond z tymi ulicami. Nowością będą podpórki na skrzyżowaniach, ułatwiające oczekiwanie na zielone światło.
W tej chwili widoczny jest już zarys drogi rowerowej pomiędzy kładką dla pieszych a wiaduktem nad Parkiem Rury.
W paru miejscach jest również kruszywo.
Tuż przy skrzyżowaniu z ul. Radości będzie jeden z przejazdów rowerowych na drugą stronę, oraz włączenie w ulicę osiedlową.
To samo miejsce w kierunku ul. Jana Pawła II.
Fragment między ul. Radości a przystankiem.
Wg projektu droga rowerowa będzie tu przebiegać za wiatą przystankową.
Jedynym przerwaniem ciągłości drogi rowerowej będzie wiadukt nad Parkiem Rury, gdzie kluczowa jest zbyt mała szerokość części pieszej przy jezdni. Z oczywistych, finansowych względów, trudno było oczekiwać by to miejsce zostało poszerzone.
Pomiędzy wiaduktem a ul. Zana prace na drodze rowerowej jeszcze się nie rozpoczęły, podobnie jak na całej długości po drugiej, zachodniej części ulicy.
Na rondzie na skrzyżowaniu ul. Filaretów i ul. Zana trwają prace przy przebudowie sygnalizacji świetlnej. Powstaną tu przejazdy rowerowe wokół całego ronda, a co ważne, likwidacji ulegną przyciski, na czym skorzystają również piesi.
Fragment drogi rowerowej po północnej stronie ronda.
Jadąc w kierunku ul. Głębokiej, droga rowerowa po prawej stronie zacznie się dopiero przy ul. Urmowskiego.
Na końcówce położono już nawierzchnię asfaltową.
Rozjazd dróg rowerowych.
Włączenie trasy w ul. Głęboką, dzięki któremu rowerzyści nie będą musieli czekać na światłach tak jak samochody.
Widok w kierunku ul. Zana.
Przejazd rowerowy przez ul. Głęboką. Jeden krawężnik na wysepce obowiązkowo do poprawienia.
Wjazd na drogę rowerową z ul. Głębokiej, od strony al. Kraśnickiej.
Połączenie nowej drogi rowerowej na ul. Filaretów (strona zachodnia) ze starym nieoznakowanym odcinkiem z kostki brukowej biegnącym wzdłuż ul. Głębokiej. Niewiadomą pozostaje, czy teraz po połączeniu z nową drogą pojawią się na nim znaki C16/13.
Odcinek pomiędzy ul. Pana Tadeusza a ul. Grażyny jest już prawie na całej długości asfaltowy.
Dojazd do ul. Grażyny.
Bardzo wygodny pas zjazdowy z drogi rowerowej w kierunku osiedla Mickiewicza.
Po drugiej stronie pas wjazdowy z osiedla Mickiewicza na drogę rowerową.
Odcinek od ul. Grażyny do ul. Zana częściowo jest wykonany tylko w części, z uwagi na prace przy budowie nowego wjazdu na parking przy wieżowcu UM.
Jeżeli pogoda dopisze, to jeszcze w tym roku mieszkańcy Czubów i LSM-u zyskają wygodny dojazd rowerem prawie do miasteczka akademickiego. Ostatni odcinek, który będzie dziurą pomiędzy Czechowem a Czubami, czyli ul. Sowińskiego i Poniatowskiego, ma być robiony w ramach dużego projektu, obejmującego również Al. Racławickie. Wiadomo już, że na pewno będzie tam kompleksowa infrastruktura rowerowa.
Fot. Aleksander Wiącek
Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.