Lubelscy radni walczą o kontrapasy rowerowe!

We czwartek, 9 stycznia, grupa radnych Rady Miasta Lublin pod przewodnictwem Beaty Stepaniuk-Kuśmierzak złożyła interpelację do Prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka, dotyczącą dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerowego na 32 jednokierunkowych ulicach na terenie całego miasta
W wielu przypadkach są to ulice szczególnie ważne z punktu widzenia ruchu rowerowego, na których brak kontrapasów znacząco utrudnia lub wręcz uniemożliwia legalne i bezpieczne poruszanie się po danej części miasta. Klasycznym przykładem jest tu przejazd z Placu Zamkowego w rejon Ratusza, gdzie bez kontrapasa na Kowalskiej jedyną legalną drogą jest jazda przez al. Tysiąclecia i Rondo Dmowskiego. Bez kontrapasów również i system roweru publicznego (uruchomienie do końca wakacji 2014) będzie znacznie mniej atrakcyjny dla potencjalnych użytkowników, którzy z pewnością będą w takiej sytuacji wybierali jazdę po chodniku.

Warto wiedzieć, że temat kontrapasów był szeroko poruszany w ramach spotkań osiedlowych, organizowanych przez Porozumienie Rowerowe w 2013 roku, na których część ze składających wniosek radnych była obecna.

Z treścią interpelacji można zapoznać się tutaj:
http://bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=210&id=204820&mode=a&d=T

Kontrapas rowerowy we Wrocławiu (Fot. Aleksander Wiącek).

Kontrapasy są powszechnie obecne na ulicach wielu polskich miast, tj. Wrocław, Kraków, Szczecin, Poznań czy Gdańsk, a także i pobliskiego Radomia. W tym ostatnim mieście w 2014 roku w ramach budżetu obywatelskiego kontrapasy powstaną na wszystkich bez wyjątku ulicach jednokierunkowych! Łącznie będzie tam aż 40 takich ulic. Lublin ma więc na kim się wzorować.

Gorąco zachęcamy wszystkich by drogą mailową wyrażali swoje poparcie dla idei dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych, np. poprzez dialog@lublin.eu

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.