Ranking najważniejszych inwestycji drogowych roku 2015 z Lubelszczyzny

Gazeta Wyborcza zrobiła ranking najważniejszych inwestycji drogowych roku 2015 z Lubelszczyzny. Aż 6 z 8 dróg jest w Lublinie: ulica Poligonowa, trasa Zielona, aleja Kraśnicka, widaukt na ul. Kunickiego, ulica Armii Krajowej, ulica Zelwerowicza.

Sprawdzamy jak spełniają wymogi rowerzystów. Dziś ul. Kunickiego i al. Kraśnickie.

823591_951914778216669_3693341042562862713_o

W okolicy Wiaduktu na ul. Kunickiego nie ma żadnej infrastruktury rowerowej. Zgodnie ze Strategia Rozwoju Dróg Rowerowych ulica Kunickiego powinna być jedną z głównych dróg rowerowych. Po przebudowie sytuacja rowerzystów pogorszyła się, szczególnie pod wiaduktem, ponieważ wcześniej był tam szeroki pas ruchu, na którym obok aut mógł poruszać się rowerzysta. Obecnie pod wiaduktem są dwa wąskie pasy ruchu, które mogą powodować, że rowerzysta jadący jednym z nich będzie mijany przez kierowcę „na gazetę”.

SONY DSC

Aleja Kraśnicka ma dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu. Droga dla rowerowa biegnie po obu stronach na połowie długości przebudowanego odcinka pomiędzy ul. Bohaterów Monte Casino a ul. Raszyńską. Pomiędzy ul. Raszyńską i al. Jana Pawła II droga dla rowerów biegnie wyłącznie po stronie obiektów handlowych. Z perspektywy rowerzysty jadącego w kierunku Kraśnika zabrakło zjazdu z kończącej się drogi dla rowerów na jezdnię. Wystarczyło wykonanie ok. 100 m drogi dla rowerów, by rowerzysta korzystając z 200m drogi serwisowej mógł wjechać na jezdnię.
Od strony Centrum droga dla rowerów nie jest połączona z jezdnią. Zgodnie z przepisami rowerzysta powinien w tym miejscu zatrzymać się, zsiąść z roweru i doprowadzić go do jezdni, gdzie wsiadając mógłby kontynuować podróż. Pobliskie skrzyżowania al. Kraśnickich z ul. Bohaterów Monte Casino było przebudowane w 2013 roku, jednak bez przejazdów rowerowych.
W kilku miejscach pochylenie drogi dla rowerów rozwiązano w taki sposób, że woda zamiast spływać poza ścieżkę, będzie tworzyć na niej kałuże. Na zjazdach nie zachowano ciągłości niwelety – jest ona obniżona przed przejazdami. Dodatkowo nie zachowano ciągłości nawierzchni asfaltowej stosując na zjazdach krawężniki. Są to krawężniki w poziomie nawierzchni, praktycznie niewyczuwalne, aczkolwiek zbędne.
Na pochwałę zasługuje wykonanie nawierzchni asfaltowej (choć nierównej w miejscu łączeń) oraz oddzielenie drogi dla rowerów od chodnika krawężnikiem ułożonym na płasko, choć w kilku miejscach można było chodnik i ścieżkę oddzielić pasem zieleni.

Więcej zdjęć z inwentaryzacji tej drogi: https://goo.gl/photos/huFBkcqb1sAQBCfYA

 

link do artykułu: http://lublin.wyborcza.pl/lublin/56,35640,19391994,co-miasto-zbudowalo-w-2015-roku-najwieksze-inwestycje-zdjecia.html

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.