Dodatkowo, po zachodniej stronie placu, wciśnięte pomiędzy budynek dworca a tory kolejowej, znajdziemy jeszcze trzy oddzielne parkingi (już bez zadaszenia), mogące pomieścić nie mniej niż sto rowerów.
W obrębie Starego Miasta kilka lat temu postawiono kilkadziesiąt stylizowanych, efektownych, aczkolwiek bardzo drogich, stojaków:
Zróżnicowanie stojaków nawet w obrębie centrum jest spore, te znajdziemy tuż w pobliżu pierwszej we Wrocławiu Bike Cafe (https://www.facebook.com/wroclaw.bike.cafe)
Kolejny model, również w centrum. Tu zwraca uwagę bardzo dobra i znana z krajów Europy Zachodniej praktyka stawiania stojaków na ulicy a nie na chodniku. W końcu rower to pojazd i nie powinien zabierać miejsca pieszym. Przed przypadkowym najechaniem stojaki chronione są przez specjalne wysepki:
Tu również spotkamy zabezpieczenie. We Wrocławiu dużym plusem jest to, że stojaki prawie wszędzie stoją w grupach po kilka sztuk:
Poza centrum dominują standardowe szare stojaki rowerowe, w niektórych miejscach ich liczba naprawdę robi wrażenie!
A pod Politechniką Wrocławską trwały właśnie prace przy montażu nowych, łącznie ponad 20 stojaków w dwóch lokalizacjach:
Kilka lat temu powstały również specjalne zadaszone parkingi poza centrum, zwłaszcza w rejonie ważnych punktów komunikacyjnych i pętli tramwajowych. Jedna wiata mieści 5 stojaków (na 10 rowerów):
Na Placu Grunwaldzkim, skąd pochodza zdjęcia, zadbano również o komfortowy dojazd do wiaty poprzez obniżenie krawężnika:
Już wkrótce kolejna część relacji z Wrocławia, która bedzie poświęcona nowoczesnym niskokosztowym rozwiązaniom rowerowym w centrum.
Zdjęcia: Aleksander Wiącek
Author: Porozumienie Rowerowe
Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.