5 lutego 2015

Budżet Obywatelski 2015

Głosowanie na projekty które przeszły ocenę formalną trwa od 24 września do 07 października 2014 roku.

Każda osoba mieszkająca w Lublinie może zagłosować maksymalnie na 5 projektów małych (do 0,5 mln zł) oraz na maksymalnie 3 projekty duże (0,5-1,5 mln zł), zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej. Łączna pula środków przewidziana na wygrane projekty to 10 mln złotych.

Szczegółowe informacje o punktach do których można składać karty do głosowania a także sposób głosowania elektronicznego znajduje się na stronie:


———————————————————————————————————-


Rowerowe projekty w ramach Budżetu Obywatelskiego 2015 w Lublinie, na których szczególnie nam zależy to:

———————————————————————————————————-

M-168 

POSTAW NA STOJAK! 

BUDOWA BEZPIECZNYCH PARKINGÓW ROWEROWYCH PRZY SZKOŁACH WRAZ ZE WZNOWIENIEM PRZEWODNIKA MIEJSKIEGO ROWERZYSTY Z MAPĄ ROWEROWĄ LUBLINA

Wartość projektu: 362 500 zł

Budowa systemu bezpiecznych parkingów rowerowych składających się ze stojaków typu „U” przy lubelskich szkołach wraz ze wznowieniem Przewodnika Miejskiego Rowerzysty z Mapą Rowerową Lublina, będących elementami edukacji rowerowej.

ZOBACZ SZCZEGÓŁOWY OPIS:

http://obywatelski.lublin.eu/media/pdf/203

W grudniu 2013 roku na Wieniawie przy czterech szkołach stanęły pierwsze w Lublinie bezpieczne stojaki typu U. W ramach budżetu obywatelskiego chcemy kompleksowo rozwiązać problem parkowania rowerów przy szkołach w całym mieście.

Problemy z parkowaniem przy Gimnazjum nr 11 na ul. Radości.

Przy Szkole Podstawowej nr 21 na ul. Wajdeloty.

Na tym się wzorujemy:

XXIII Liceum Ogólnokształcące na ul. Poniatowskiego.

Szkoła Podstawowa nr 21 na ul. Zuchów.

———————————————————————————————————-

M-149 

LUBLIN PRZYJAZNY ROWERZYSTOM 

– USPRAWNIENIE RUCHU ROWEROWEGO NA TERENIE MIASTA

Wartość projektu: 260 000 zł

Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych w Lublinie wraz z kampanią informacyjno-edukacyjną jak korzystać z infrastruktury rowerowej.

ZOBACZ SZCZEGÓŁOWY OPIS:

http://obywatelski.lublin.eu/media/pdf/178

Po uruchomieniu Lubelskiego Roweru Miejskiego jeszcze większym problemem dla rowerzystów stała się możliwość przejazdu pomiędzy poszczególnymi stacjami rowerowymi. Poruszanie się zgodnie z przepisami często wymaga jazdy po bardzo ruchliwych i niebezpiecznych ulicach, a także znacznego nadkładania drogi. Idąc w ślady Gdańska, Radomia, Krakowa czy Wrocławia chcemy ułatwić rowerzystom poruszanie się, zwłaszcza po centrum Lublina, poprzez dopuszczenie jazdy w obu kierunkach na takich ulicach jak Kowalska, Zielona, Obrońców Pokoju czy Peowiaków.

Są to rozwiązania sprawdzone i bardzo bezpieczne, a także korzystne dla kierowców gdyż wyminięcie się z jadącym z naprzeciwka rowerzystą jest bez porównania łatwiejsze niż wyprzedzenie go na wąskiej ulicy, z zachowaniem przepisowej odległości 1 m!

Ulica Kozia z dopuszczonym ruchem rowerowym w obu kierunkach.

Wiadukt na ul. Grygowej – bez kontraruchu rowerzysta musiałby tu nadkładać nawet 4 km drogi jadąc objazdem.

Ulica Peowiaków gdzie kontraruch jest bardzo potrzebny.

Układ ulic z kontraruchem w rejonie ul. Akademickiej, Raabego i Obrońców Pokoju. Po wprowadzeniu tego rozwiązania rowerzyści będą mieli krócej, a kierowcy nie będą musieli tak często jechać za rowerzystą na całym odcinku jednokierunkowym.

———————————————————————————————————-

Szczegółowy wykaz pozostałych projektów rowerowych i częściowo związanych z rowerami można znaleźć na stronie:

http://mirl.info.pl/?tab=tab9