17 maja 2015

Budżet Obywatelski 2016

1.10.2015
Głosowanie przez internet na stronie: http://obywatelski.lublin.eu/kategoria/44-budzet-obywatelski-2016?vote=1
Zasady i miejsca głosowania na: http://obywatelski.lublin.eu/753-zasady-i-miejsca-glosowania
Wydażenia na Facebooku: http://FB.com/events/1499232287064988

1.07.2015 Informujemy, że oba nasze projekty przeszły ocenę formalną. Projekt M-137 został zmodyfikowany bez konsultacji z nami – z projektu usunięto wyznaczenie 3km tras rowerowych oraz wymianę map na stacajach roweru miejskiego. Nie zgadzamy się z tą oceną w związku z czym złożymy w tej sprawie odwołanie (z jego treścią będzie można się zapoznać  tutaj).

28.05.2015 Nasze projekty otrzymały następujące numery:

  • M-133 Rowerowe Szkoły w Lublinie
  • M-137 Lublin przyjazny rowerzystom

15.05.2015 Złożyliśmy dwa projekty do Budżetu Obywatelskiego:

  • Rowerowe Szkoły w Lublinie – profesjonalna edukacja rowerowa dla uczniów i dorosłych oraz budowa bezpiecznych parkingów rowerowych przy szkołach wraz z wydaniem Przewodnika Miejskiego Rowerzysty z Mapą Rowerową Lublina.
  • Lublin przyjazny rowerzystom – pakiet usprawnień rowerowych.

Na dole strony znajdują się odpowiedzi na pytania dotyczących naszych projektów.

Poniżej prezentujemy opisy naszych projektów:

M-133 Rowerowe Szkoły w Lublinie – profesjonalna edukacja rowerowa dla uczniów i dorosłych oraz budowa bezpiecznych parkingów rowerowych przy szkołach wraz z wydaniem Przewodnika Miejskiego Rowerzysty z Mapą Rowerową Lublina.

[embeddoc url=”http://gdurl.com/AdoO/download” viewer=”google”]

M-137 Lublin przyjazny rowerzystom – pakiet usprawnień rowerowych.

[embeddoc url=”http://gdurl.com/W8Bj/download” viewer=”google”]

 

W związku z pojawiającymi się pytaniami publikujemy odpowiedzi na te najczęściej się pojawiające:

1. Na czym polega utworzenie 3km tras rowerowych?

Utworzenie tras rowerowych polega na wyznaczeniu pasów lub kontrapasów rowerowych. Jest to rozwiązanie ok. 10 krotnie tańsze niż budowa nowej drogi dla rowerów. Utworzenie trasy polega wyłącznie na zmianie organizacji ruchu (wyznaczanie za pomocą oznakowania). Pasy rowerowe można spotkać na kilkunastu ulicach w Lublinie np. na Zamojskiej, Łęczyńskiej, Krochmalnej, Koncertowej.

2. Dlaczego chcecie wymieniać mapy na stacjach Lubelskiego Roweru Miejskiego?

Obecne mapki są nieczytelne i utrudniają orientację w terenie. Chcemy by na każdej stacji była inna mapka. Na środku mapki byłaby zlokalizowana dana stacja a mapka obejmowała by swoim obszarem teren w odległości ok. 1,5km od stacji. Dodatkowo w celu ułatwienia zaplanowania podroży między stacjami na mapach byłaby oznaczona infrastruktura rowerowa. Z takiej mapy mogliby skorzystać także inni rowerzyści. Mapki postulujemy wykonać w większej rozdzielczości, tak by były czytelniejsze. Na mapach chcemy także umieścić adres www i kod QR prowadzący do prowadzonej przez nas Mapy Insfrastruktury Rowerowej Lublina.