Prasówka: Nowa trasa rowerowa przez las na razie „w lesie” [MM Lublin]

Na budowie nowej trasy rowerowej w lesie Dąbrowa prawie nic się nie dzieje – alarmuje nasz Czytelnik. Na dokończenie robót wykonawcy został tylko miesiąc.
Jestem mieszkańcem Prawiednik, czyli miejscowości przy lesie Dąbrowa. Codziennie jeżdżę przez las do Lublina i obserwuję, postępy prac – pisze do nas nasz Czytelnik, Tomasz Budzyński. Dalej pisze, że od miesiąca dzieje się tam niewiele.

Według relacji pana Tomasza, ostatnie roboty polegają na wycinaniu gałęzi i rozsypywaniu piachu.
– Nie wiem, czym to jest spowodowane, gdzie są inspektorzy, kontrole itp. – pisze nasz Czytelnik.
– Wykonawca został już wezwany do uporządkowania placu budowy, m.in. dlatego, że podczas przycinania gałęzi trocinami zasypana została już istniejąca część ścieżki – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
Ratusz przyznaje, że trasa powstanie później, niż zakładano.
– Zgodnie z podpisanym aneksem termin ukończenia trasy został przesunięty na koniec lipca. Wnioskował o to wykonawca. Tłumaczył się długą zimą, która trwała od listopada do połowy kwietnia – dodaje.
Robotnicy podali jeszcze jeden powód: przeciągające się uzgodnienia z Lasami Państwowymi dotyczące wycięcia kilku drzew wzdłuż drogi.
Cała ścieżka będzie zaczynać przy parkingu na Dąbrowie, tam gdzie teraz kończy się istniejąca trasa rowerowa.
Dalej będzie biec wzdłuż ul. Osmolickiej, okrąży zalew przez las i dotrze do mostu na Bystrzycy w ciągu ul. Cienistej. Przy wjeździe stanie tablica, na której wyświetlana może być np. informacja o temperaturze wody w Zalewie Zemborzyckim. Będą też urządzenia do liczenia rowerzystów. Nawierzchnia ma być wykonana z łupków mineralnych.
Budowa pochłonie 4,5 mln zł. Za taką kwotę wykonania trasy podjęło się konsorcjum utworzone przez skaryszewską firmę Ben-Bruk i spółkę Europartrners z Warszawy. W praktyce na placu budowy jest ich podwykonawca, firma Lukpol Construction z Mircza.
Na budowę pozostał tylko miesiąc, cała ścieżka będzie mieć 5,5 km długości, a na miejscu wykonano dotąd nieco mniej niż 70 proc. robót.
Największym zadaniem, które zostało do zrobienia, jest rozścielenie ostatniej warstwy nawierzchni mineralnej.

Fot: Jacek Świerczyński
Źródło: MM Lublin 

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.